مدیریت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بستر مناسبی هستند تا همه شما را بشناسند, با محصولات شما آشنا شوند, به سایت شما بیایند, برند شما را معروف کنند و خیلی امکانات دیگر!

بعلت نوفالو بودن اکثر لینک های خروجی این شبکه ها شاید نتوان خیلی روی بک لینک از شبکه های اجتماعی حساب کرد. اما کارکردهای مهم دیگری دارند که باعث می شوند نتوان از آنها چشم پوشی کرد.

فرض کنید شما یک سایت تاسیس می کنید. در هر زمینه ای باشید باید ماه ها و یا سال ها صبر کنید و روی سایتتان کار کنید تا شاید سایت شما پربیننده و موفق شود اما شبکه های اجتماعی این گونه نیستند. شما می توانید در اولین روز فعالیت خود در این شبکه ها تا 1000 بازدید از اولین پست خود را داشته باشید و این بسیار هیجان انگیز است!

کاری که سال ها طول می کشد را می توانید در یک روز انجام دهید. اما در شبکه های اجتماعی مشکل این است که باید با استاندارد ها و قوانین آن شبکه کار کنید. اما اینکه بدون هیچ هزینه یا مسئولیتی برند خود را مطرح کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید مزیتی است که مارکتینگ در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

در حال حاضر بعضی افراد با یک ویدئوی بجا و هوشمندانه یا حتی اتفاقی و شانسی در یک شبانه روز میلیون ها فالوور یا لایک یا ویو دریافت کرده اند و معروف شده اند و بار خود را تا آخر عمر بسته اند! نه سایتی داشته اند و نه محصولی !!!

فقط کمی هوش بالا یا شانس خوبی داشته اند! پس همیشه باید گوش بزنگ باشید و آماده برای انتشار خلاقیت خودتان و یا یک ایده جدید!

تبلیغات برای یک سایت نیز مشابه همین مسئله است. شما می توانید بیشتر از سرچ اورگانیک گوگل و موتورهای جستجو یا تبلیغات میلیونی وب سایت ها و بنر و یا ادورز از طریق شبکه های اجتماعی و کاملا رایگان مخاطب را به سایت خود بکشانید!

این چند جمله اهمیت این شبکه ها را بیشتر مشخص می کند. مخصوصا اینکه اکثر آنها در کمال سخاوت و رایگان خدمات خود را بشما ارائه می دهند.

شبکه های اجتماعی دنیا را تسخیر کرده اند و تقریبا هر انسانی که گوشی موبایل هوشمند دارد حداقل در یکی از آنها عضو است! میلیاردها عضو شبکه های اجتماعی این قدرت را به این شبکه ها داده اند که حتی در تعیین رییس جمهور یک کشور تاثیرگذار می شوند!

هر شبکه اجتماعی آداب خاص خود را دارد. یکی با عکس و ویدئو سر و کار دارد. دیگری با هشتگ و دیگری مخصوص چت کردن است. برای تبلیغات در هر کدام از شبکه های اجتماعی باید قوانین آنها را رعایت کرد تا به موفقیت رسید.

در هر دوره ای یکی از این شبکه ها گوی سبقت را از دیگران می رباید و اصطلاحا روی بورس می آید! مثلا الان در ایران اینستاگرام روی بورس است. مدتی پیش تلگرام روی بورس بود و قبل از آن فیسبوک و مدت ها پیش شاید یادتان باشد که یاهو مسنجر و یاهو 360 و حتی شبکه های داخلی همانند کلوب خیلی طرفدار داشتند امروزه اثری از خیلی از آنها نیست!

در کشور ما این افت و خیزها خیلی بیشتر است و شبکه های اجتماعی یکی یکی فیلتر می شوند و شبکه جدیدتر با امکانات جدیدتر روی بورس می آید! 

اما ما برای موفقیت در کسب و کار خود باید همیشه با شبکه های اجتماعی مطرح همراه باشیم و هر روز آماده خداحافظی با یکی از آنها و کوچ کردن به شبکه اجتماعی جدید باشیم و با فیلتر شدن یکی از کار بیکار نشویم!

در حال حاضر ما برای جلب مخاطب مشتریان خود از شبکه های اجتماعی اینستاگرام,تلگرام,گوگل پلاس,توئیتر,پینترست و فیسبوک و .... استفاده می کنیم.

اشتراک گذاری در: