هاستینگ و میزبانی وب

وب هاستینگ یک مرحله قبل از ایجاد سایت و محتواگذاری و سئو کردن وب سایت است. یعنی تعیین میزبان خود برای سالهای سال با امنیت کامل و صحت اطلاعات و کمترین قطعی و مشکل سروری!

خیلی باید دقت کنید که با یک کاربلد شروع کنید. کسی که همه چیز را درمورد میزبانی وب بداند وگرنه در میانه راه به مشکلات زیادی برمی خورید. حتما سعی کنید اولین خشت را کج نگذارید!

شرکت های بزرگ هاستینگ در ایران و خارج از ایران دارای ابرکامپیوترها و رک های پر از سرورهای شبانه روزی هستند که کار میزبانی وب و اپلیکیشن و غیره را انجام می دهند. تعداد زیادی از شرکت های واسط نیز وجود دارند که خودشان مکان فیزیکی ندارند اما بخشی از یک یا چند سرور را در ایران یا کشورهای خارجی در اجاره خود دارند و مشتریان خود را روی آنها سرویس دهی می کنند. 

در نهایت خود مشتری یا شرکت طراحی وب سایت بخشی از یک سرور را که تحت سیستم عامل ویندوزی یا لینوکسی است برای مدت مشخصی مثلا یکسال اجاره می کند و وب سایت مورد نظر را روی آن راه اندازی می کند. بعدا به تفاوت های این دو سیستم عامل برای راه اندازی وب سایت اشاره می کنیم. 

پس مرحله اول ایجاد یک وب سایت را مرور کردیم. به زبان ساده وب سایت شما روی یک کامپیوتر است که 24 ساعته روشن و تحت محافظت و مانیتورینگ است و دیگران از طریق اینترنت و آدرس آی پی مشخص که از طریق DNS تبدیل به یک آدرس وب سایت خریداری شده می شود به آن کامپیوتر وصل می شوند و آن وب سایت را مشاهده می کنند یا با آن تعامل انجام می دهند.

هاست های اشتراکی دارای سرعت پایین تری نسبت به هاست های اختصاصی هستند و برای سایت های شخصی بیشتر کاربرد دارند. نکات فنی دیگری در مورد هاستینگ وجود دارد که خارج از حوصله این مقاله است. 

اشتراک گذاری در: