میزان اهمیت استفاده و پیوستن به https

اصولا شما همیشه هنگام کار با سایت گوگل بزرگترین و بهترین وب سایت های یک زمینه خاص سرچ شده را در صفحه اول گوگل می بینید و منطقی هم همین هست. یعنی گوگل بهترین را اول نشان می دهد! 
پس انتظار منطقی هم این است که صفحاتی که از هر لحاظ بهتر هستند در صفحه اول باشند. طبق تحقیق های سئوکاران هم همیشه 80 درصد سایت هایی که گوگل در صفحه اول خود نشان می دهد https  هستند مگر آنجاییکه موضوع سرچ شده آنقدر بی اهمیت باشد که هیچ سایتی با https آنرا ساپورت نکند وگرنه ترجیح گوگل این است که آن سایت ها را اول نشان بدهد!
زبان فارسی و بعضی از زبان ها هم برای گوگل کمتر از انگلیسی شناخته شده است و برای اطمینان کردن به یک سایت گوگل تصمیم میگرد اول ببیند آن سایت استانداردهای جهانی همانند https  را دارد یا خیر . پس در سئو فراموش نکنید https امتیاز بسیار بسیار بزرگی برای جلو انداختن شماست.
شاید در آینده شما کلا سایتی که https نباشد را اصلا در صفحه اول نتایج نبینید.

 

فرق http vs https


Hypertext Transfer Protocol Secure یا (HTTPS) یک استاندارد جهانی و قبول شده از طرف همگان بر روی شبکه بین المللی اینترنت است. بطور خلاصه این پروتکل تصمین کننده امنیت ترنس اکشن ها و تمامی تبادلات مالی بر روی شبکه اینترنت است و از قطع یک ارتباط و لو رفتن اطلاعات توسط یک واسط بین مبدا و مقصد جلوگیری می کند.
ایمیل , تراکنش های حساس همانند بانک و رمزهای محرمانه از جمله استفاده کنندگان از این استاندارد هستند. معمولا اگر سایتی https باشد با رنگ سبز رنگ مشخص می شود و شما خیالتان از بابت دزدی و هکرها راحت می شود اما اگر https نباشد به رنگ قرمز رنگ و هشدار در می آید و اطلاعات شخصی شما به خطر می افتد.
اما اگر بخواهیم اهمیت این استاندارد را در سئو و رتبه بندی سایت ها بسنجیم باید بگوییم که در استاندارد 2018 جدید گوگل 80 درصد سایت هایی که در صفحه گوگل قرار می گیرند استاندارد https دارند! و این کمی ترسناک است. همین الان به گوگل مراجعه کنید و مثلا عبارت "تور" را سرچ کنید. خواهید دید که حداقل 8 تا از 10 مورد صفحه اول https هستند.
این موضوع یکی از موراد مهم و تاثیرگذار بر روی رتبه شما است و شانس شما را برای قرار گیری در صفحه اول بالاتر می برد. پس همین الان اقدام به تغییر سایت خود به https کنید. البته در نظر داشته باشید که با انجام اینکار آدرس سایت شما تغییر می کند و باید تمام صفحات ریدایرکت 301 شوند و همچنین وبمستر و آنالایتیک جدید بسازید!

 

نحوه نمایش داده شدن Https در مرورگرهای مختلف :

 

نمایش https در browser های مختلف

 

اشتراک گذاری در: